Thursday, December 6, 2012

Muhammad Al-Fateeh bin Khairul Anwar

Dilahirkan pada 27 November 2012 dengan berat 3 kilo, panjang 52 cm secara normal di KPJ, Seremban pada pukul 9am.

Tetapi umur anak ibu tak panjang. Pada jam 5pm hari yang sama anak sulung kesayangan ibu dan ayah menghembuskan nafas terakhir akibat masalah jantung.

Berat betul musibah yang ibu tanggung ini. Betul-betul berat. Ujian Allah kali ini benar-benar membuatkan ibu dan ayah terduduk dan berasa sgt sgt kecil dibumi Allah ini.

Hari hari menanggisi pemergian Al-Fateeh tetapi itu tidak akan mengembalikan apa apa. Itu kenyataannya. Kadang kadang syaiton nirojim menghasut utk kekubur Al-Fateeh utk bertemu dgn anak ibu yang suci ini. Tetapi ibu kene berfikiran waras, ibu masih ada suami, keluarga dan kawan utk meneruskan kehidupan. Ibu berdoa agar mendapat pahala di atas musibah ini dan dikurniakan sesuatu yang lebih baik daripada Allah.

Ya Allah! Rindunya aku pada anakku. Tapi ibu yakin Al-Fateeh dalam suasana yang sangat gembira di sana. Dijaga oleh Allah. Dijaga oleh bidadari Syurga.

Betapa bahagianya jiwa apabila kita redha dengan kadaq dan qadar.....



Salam.

31 comments:

  1. salam takziah leen....

    saya tumpang sedih jugak....moga awak terus tabah & sabar...Insya Allah,Tuhan gantikan rezeki yg lebih baik lepas ni....aritu bersalin normal ke??

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wasalam... InshaAllah memang Leen selalu berdoa agar dikurniakan zuriat secepat mungkin agar terubat perasaan ini. Ye. Secara normal.

      Delete
  2. innalillah.

    takziah leen. sesungguhnya Allah ada perancangan yang lebih baik untuk leen sekeluarga.

    bertabah ya, yang. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks Anis. Betul. Plan Allah lebih cantik lebih teratur.

      Delete
  3. Takziah leen...
    semoga Allah menggantikan yang lebih baik utk awak & suami..

    ReplyDelete
  4. takziah buat leen.... semoga tabah leen... akak paham berat mata memandang berat lg bahu memikul..... berzikir selalu leen.... InsyaAllah ada hikmah di sebalik semua nih....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks kak. Betul byk hikmahnya cuma kami sbg hamba Nya sahaja x tahu.

      Delete
  5. salam takziah..

    setiap yang berlaku itu pasti ada hikmah di sebaliknya..
    insyaallah.. ada sesuatu yang lebih baik menunggu di hadapan..
    kuatkan semangat..

    ReplyDelete
  6. salam takziah..

    setiap yang berlaku itu pasti ada hikmah di sebaliknya..
    insyaallah.. ada sesuatu yang lebih baik menunggu di hadapan..
    kuatkan semangat..

    ReplyDelete
  7. salam takziah..

    setiap yang berlaku itu pasti ada hikmah di sebaliknya..
    insyaallah.. ada sesuatu yang lebih baik menunggu di hadapan..
    kuatkan semangat..

    ReplyDelete
  8. Leen... sedihnyaa.. Takziah leen... Ada hikmah disebalik ni semua leen.. Ida doakan leen terus cekal dan redha dgn ape yg ditentukan ni... Percaturan ALLAH tu yang TERBAIK leen... Takziah sekali lagi... =(

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks Eida. Im ttc again......

      Delete
  9. takziah leen, aku pasti Allah menjanjikan yang lebih baik tuk ko dan nuar.
    Al-fatihah tuk adik al-fateeh. amin .

    ReplyDelete
  10. Leen, tabahkan hati ye. Fikir positif ye, Alhamdulillah Al-Fateeh dah pun guaranteed menanti ibu dan ayah di pintu syurga.

    ReplyDelete
  11. takziah..smoga leen n husband dimurahkan rezeki..doa dari kami semua..

    ReplyDelete
  12. takziah leen, semoga the little one will wait for u at Jannah....bertabahla yer......

    ~kwn 1 Uitm~

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih sahabat.. Doakan kami tabah ok

      Delete
  13. Asslkum leen..takziah ya..moga leen trus tabah dan sabar hadapi semuanya...kisah kita sama..sya pun stelah berTTC 8 thun..hnya sempat merasakan masa kehamilan selama 6 bulan..anak sya lhir prematang..dpat berthan hidup 4 hari je...masa pemergian anak sya..hidup ni rasa kosong sgt2...tpi alhamdullah..Allah beri kekuatan tuk kami jalani semuanya.dan saat ini Alhmdullah sya rasa ikhlas dengan takdir Allah.moga kita sentiasa diberi kesabaran tuk menjalani hri2 mendtang ya...dan moga suatu saat nnti doa kita tuk bisa membesarkan keturunan kita sendri dimakbul Allah ..Aamiin3x..dan yakinlah inilah yng terbaik tuk kita...keep strong ya leen...percayalah..sya fham perasaan leen...takdit Allah pasti ada hikmahnya...salm kenal dan peluk erat dari mamamunif.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wasalam. Salam perkenalan. Saya rasa ujian saya paling hebat tp rupa rupanya ada lg hebat daripda saya. Mamamunif ada blog?

      Delete
    2. ye..sbenarnye baru je bejinak2 ngan dunia blog ni...law sudi silalah jenguk2 di http://diarywarna-warnikehidupanq.blogspot.com

      Delete
  14. takziah leen dan suami,

    made an entry after reading ur post.. (Hikmah: Kematian Anak Ketika Masih Kecil) dedicated for u~

    smge banyak bersabar.

    InsyaAllah ada hikmah disebalik semua y berlaku..

    -Afrah hana-

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih afrah hana. Ok leen check out

      Delete
  15. love you.- ainul

    ReplyDelete
  16. take care b..i love u... muahhh...kami sntiasa mndoakan kamu..

    ReplyDelete
  17. Salam Takziah...Chek tau Leen kuat utk mengadapinya..

    ReplyDelete

Thanks babe for leave a comment