Tuesday, May 22, 2012

2nd Check up - Klinik Kesihatan Putrajaya Presint 9

Assalamualaikum

Hari ini 22 Mei saya pergi check up di KK Precint 9. Pergi pukul 8.30am selesai pukul 12tghari. Lama skit hari ini sebab jumpa Doctor. Berat badan turun 0.4kg. Ermmm cemana ek? Selera makan kurang. Susu tak start minum lagi ni. HB ok maintain 13.2 haritu masa 1st check up pun 13.2.

Tapi hari ini kene buat blood test tyroid sbb Doctor tengok ade sedikit bengkak di leher. Haiyooo! 2 kali amik darah tadi. Masa jumpa Doctor tu saya tunjukkan gamba2 scan yang pernah saya ambil masa 7weeks,8weeks dan 13weeks. Gamba2 tu saya tampal dalam Diari Kehamilan tu. Doctor tu mcm exicited je belek buku tu. Siap tanya mana dapat, dia ingat hospital swasta yang bagi. Saya cakap tak lah husband saya belikan. Lepas tu Doctor lagi sowang dgn Nurse tu dok selak2 buku tu tanya memacam..kikiki.

Jadi saya ceritalah masalah saya size bby ni tak sekata dengan usia dan EDD saya jadi berubah-ubah. Doctor pun kajilah gamba2 scan saya tu. Ternyata masa 7weeks tu adalah size sebenar. Doctor cakap takda masalah kalau size 7hari lewat ataupun 7hari terdahulu. Itu normal. Ikut size badan ibu juga. So betullah my EDD will be on 23rd November 2012 Insyaallah... Lega. Yang penting bby sihat!

Kesian husband tadi dia teman. Tapi dia tak boleh masuk mana-mana pun bilik rawatan hehehe. Kalu kt swasta tu boleh lah sebab takda pesakit lain ini kerajaan satu bilik 2 orang hehehe. Layan....


Hehehe macam isek nak update pasal pregnancy je kan. Ok nnt saya masukkan n3 adik sepupu kawen pulak ye. Kalaulah update blog ini semudah update Instagram kan best! Follow me @khaleen83. Wah! Sempat.






4 comments:

  1. jusr read ur blog. kte pun 12weeks pregnancy! hehe have a good day :)

    ReplyDelete
  2. Kini dah Ada 4 KKPj & 1 PBBR 1M MAIWP HPj

    PBBR = pusat bersalin berisiko rendah BLOK F P8R3 opposite P8 F4C

    ReplyDelete
  3. nota tambahan:

    FPP & non-FPP HPj : full paying patient hospital Putrajaya

    unit TCM = urut bersalin percuma

    ReplyDelete
  4. Hari sabtu klinik gigi buka tak???

    ReplyDelete

Thanks babe for leave a comment