Wednesday, August 18, 2010

Berbuka di Masjid...apa pendapat korang?

Hari ke-7 puasa kiteorg buka pose di Masjid Besi atau nama rasminya Masjid Tuanku Mizan Zainal Abidin, Putrajaya. Subhanallah..sangat cantik sangat tenang jiwa masuk Masjid ni time bulan puasa. Bukan bulan puasa pun tenang jiwa bila masuk tp bila bulan puasa bertambah tambah. Actually kiteorg nak tgk flow berbuka di Masjid macamaner. 1st time! Selalu kiteorg p Masjid lepas solat Magrib dirumah baru teraweh kt Masjid atau surau kt bawah umah ni aje.

Nuar kiranye nak temankan saya lah berbuka di Masjid..sbb esok eh dio kono berbuke kt otel ng CEO opis eh.. Bulan2 pose dia byk kot dpt invitation berbuke so saya tak mahulah alone dirumah untuk berbuka. Buat hati ini pilu je mengenang nasib (konon) sebenarnye saya takot tinggal umah sowang2 ahahaha! Tak kan nak berbuka kt luar lak kan..sowang2 lagi pelik. Baek berbuka kt Masjid org ramai dan ramai gak yg alone..

Yang kt seberang tu untuk lelaki. Mana2 lelaki yg dtg alone tu boleh berbuke di sebelah situ. Tp Nuar buke side ppuan sbb mana yg dtg berkeluarga boleh lah joint kt side wanita. Org slalu ingat org susah , org nak budget je berbuka di Masjid...tp bg saya tak! Sbb ramai je org yg bawak mangkuk tingkat dari rumah sedap2 lagi makanan derang. Sebenarnye derang nak buke ramai2 dan senang terus solat teraweh.

Sabar menanti waktu berbuka.. sambil usha2...
Belasah tudung itam.... hahaha..sonang.
Starter pack hehehe... Lepas makan kueh and kurma solat magrib peh tu baru makan heavy2. Lauk2 superb! Catering dia best.
Pehtu tadi puasa ke-8 (Rabu) saya berbuka sowang2 di Masjid. Nuar hantar dlm kol 7 gituw. Sonoknye. Buke ramai2.. yg datang dari Puchong pun ada. Jauh kan...huhuhu.. Lepas ni kalau Nuar kene bebuke puasa otel bolehlah saya dtg berbuke puasa sini. Tenang+simple! Td menu eh nasi ayam kooo..



4 comments:

  1. hurm..tk penah lg berbuka di masjid.cam seronok kan..leh trus maghrib pastu tarawikh .

    bila la boleh kenalkan indah dgn masjid.kena tunggu adiknya besar sedikit..

    ReplyDelete
  2. bagus nya kamu .. kalu nuar buka luar mai la dtg umah aku buka ..sgt suka oke !!

    ReplyDelete
  3. Mik'yal
    Ha ah.. terus je magrib. Kalu dah p masjid terus jd rajin nak buat solat sunat. Masjid tempat beribadat, tanpa gangguan syaitan..kalu kt umah tu..malas sesgt. Mcm kt Mekah lak aku rasa.

    Hehehe betul tunggu besar sikit boleh jalan nnt ikat hamas mcm era pajira bawak ank dia p Mekah.

    ReplyDelete
  4. Sri,
    Lepas n3 ni dipostkan ramai yg offer berbuke rumah derang. Sogan lah den. hik hik hik.. One sweet day nnt pasti aku akan dtg umah ko!

    ReplyDelete

Thanks babe for leave a comment