Sunday, January 29, 2012

Langkah-langkah ketika menghadapi keguguran

Oppsiiiie! Sorry tajuk scary je. Tak tahu nak letak tajuk cemana.

Langkah-langkah kalau rasa sesuatu tak best. Gitewwww...

1. Kalau keluar spot
Dah cuci cuci sila berbaring. Baring je sampai tido pun boleh.

2. Pergi jumpa Doctor dapatkan injection dan ubat Duphaston.

3. Jangan makan benda2 yang berlendir, begetah, tajam (ofcoz) seperti bendi, pisang, nangka, sos (bercuka dan tajam)

4. Sentiasa berdialog bersama kandungan. Cth: Anakku pegang mama kuat2 ok. Nanti kita jumpa. ataupun Bertahan plz.

5. Kalau boleh ambil MC 2 minggu. Selalunya dapat MC. Mcm saya ritu dapat.

6. Jgn banyak bergerak.

7. Berdoa berdoa berdoa. Mengaji. Baca Yassin.


Bby i love you

Masa ni perasaan tak sangka. Dari yang murah sampai ke yang mahal aku membuat ujian. Masa tu controlkan perasaan happy. Selagi belum 12weeks selagi tu gundah gelana.

Antara ubat yang diambil ketika spot spot dah keluar.


My EDD jadi berbeza beza sebab saiz tidak seperti 8 weeks. No heart bit pada usia 8weeks. Saiz seperti 4weeks. Doc assume itu adalah tidak menjadi.

So peps please lah kalu uolls sekadar tanya nak blame aku baik tak payah ye. Soalan biasa org :
Mcm mana boleh keguguran?
Buat kerja berat ke?
Angkat berat ke?
Lasak sgt kot??

Tapi aku tak terkilan sebab aku tahu aku dah buat yang terbaik time tu. Sangat terbaik.. Tapi itu lah yg dinamakan takdir. Kita kena redha dengan dugaan Tuhan ini seperti mana Tuhan meredhai kita duduk di mukabumiNya.

8 OKTOBER 2010
Ko pergi jua. Bleeding and dah kua abis.
But after 2days darah tak henti2. Pergi balik ke Hospital Besar Seremban untuk dapat penjelasan.
Oh! Ade lg sikit tak abis lah puan. Its ok. Doc buatlah apa yang patut. 
Ok DnC. 

My anak buah tgk i berstokin dia pun nak jugak stokin.
Masa ni agak STRESS dengan situasi so google lokasi next honeymoon.


Masa kejadian : Posisi baring OK. Masa tu tgh tido alih2 rasa sakit yakmat tetibe POP! rasa benda keluar. 



Sekian......

Thursday, January 26, 2012

TTC Treatment vol. II

Assalamualaikum.

Mmmmkay aku nak sambung balik pengalaman aku mengejar impian nak ada anak ni k. 
Lepas keguguran tu aku rest sekejap.
Doc pun cakap jgn mengandung dulu tunggu 3 bulan. Sebab kalau mengandung pun rahim masih luka belum pulih sepenuhnya.

4th Treatment 
Bulan Januari 2011 mak sedara aku bawak pergi jumpa dukun.
Hehehe bunyi mcm seram mistik je..
Takde lah dukun .. pakcik tu dia pencen askar.
Dia pandailah ubat2 kan org ni.
Tuan Haji panggilan dia.
Cara dia guna limau 
Dia hiris2 limau tu lepas tu dia suruh aku mandi.
Dia cakap takde apa2.
Both of us OK. Takde masalah.
Kt Kuala Pilah, Negeri Sembilan rumah pak cik tu.
Cuma dia nasihatkan kami jgn masuk tempat2 tak baik tempat2 byk syaitan ni.

5th Treatment 
April 2011 aku memulakan semula rawatan modern.
Aku kumpulkan maklumat, fakta-fakta keberkesanan satu pakar gynea di KL.
Srivari Women's Specialist Centre, Jalan Rahmat.
The treatment going so well.
Aku memang 100% confident masa ni.
Sebab Doc Thanic sangat detail. Tak lokek dia beri info pasal aku.
Tak perlu tanya dia bagi tahu semua.
Package isteri dia pun joint berborak bersama kami. 
Ubat-ubat yang dia bagi pun berkesan.
Kali ni Doc Thanic diagnose  aku 2 perkara but not so serious.
Dan 2 perkara ini tak menghalang untuk dapatkan anak.


2nd day - 7th day cycle Clomid
Appointment
8th day - 20th day Dexamethason
Appointment hari ke 14th
Check telur
wee wee dlm botol kecik 
Appointment 
Result -ve
nanggis
Repeat 3kali

Alhamdulillah Nuar takkan paksa aku untuk jumpa Doc or berubat ke apa ketika aku tak mahu. Sbb badan aku yg tanggung. Jadi Nuar sentiasa bagi moral support pada aku. 

6th Treatment 
Actually kali ni aku dah hilang fokus aku ke arah nak dapat zuriat. 
Aku terlalu fikir pun tak boleh
Jadi usaha aku sekadar apa yang ada sahaja.

Kali ni lebih kepada petua-petua Zaman Rasullah dan petua orang tua.

7th Treatment 
Mengurut pada Oktober 2011
Nama tukang urut : Kak Sara
Kak Sara duduk di Taman Sri Mawar, Senawang N9
Indonesian yang berpengalaman 7 tahun mengurut wanita yang nak hamil.
Bilangnya hanya 4 sebab mengapa wanita itu tidak hamil :
Pertama : Rahimnya di atas
Kedua : Rahimnya di bawah
Ketiga : Bermasalah pada cecair suaminya
Keempat : Belum ada rejeki

Ok so aku percayalah dan bertawakal dia boleh mengurut aku elok2.
Aku bukan apa ada org kata jgn mengurut ada yang kata pergi ngurut.
Mana satu aku nak dengar ni.
Jadi aku tawakal.

Alhamdulillah Kak Sara dapat detect 2 perkara seperti yang di diagnose oleh Doc Thanic.
Clap clap ur hand.
Kak Sara hebat hehehehe!
Maknanya Kak Sara mmg bukan calang2 tukang urut.
Dia urut pun lama 3-4jam.

Katanya Jude Perrez, Krisdayanti, Anang haaaa semua superstar Indonesia memang mengamalkan urutan. Untuk mendapatkan susuk tubuh yg cantik. Katenyer.....

Ok itu sahaja antara usaha yang kami dah buat.

2012 punya plan :

Pusat Perubatan Islam Al-Hidayah
Tabib Cina
Acupuncture  

Wednesday, January 25, 2012

Perlu ke buat blog pasal TTC??

Ok ada yang PM tadi suruh buat detail sikit pasal TTC ni. Yelah nak cerita prihal ni secara terbuka. Cemana ek? Betul juga tu agar boleh membincangkan dengan isteri yang yg sedang TTC ni.

Tp  takda masa nak manage. FB ada 2 Blog ada 2 tu pun tak termanage. Ermmmm cemana eh. Y not cerita je disini. Tp plz plz plz darling..berfikiran terbuka.

Saya sangat berharap pada sesiapa yang singgah di blog ini berfikiran terbuka dan saya sangat berharap memahami perasaan isteri yang sedang bergelut dengan kemahuan mendapatkan zuriat sendiri.

Uolls boleh juga refer di blog ini NAK PREGNANT seorang yang sy kenali dan kami sama-sama bershare kemelut ini. And Alhamdulillah dia dah pregnant. Congrats dear!

So ingat ye readers...Berfikiran terbuka dan memahami. Ini bukan perkara main-main.

xoxo
leen

TTC Treatment vol. I

Assalamualaikum. Apa khabar my lovely readers. Lately ni aku rasa mcm bosan-bosan je cerita aku kan. Mcm cte pasal mkn+olidae+aktiviti weekend. Tu je. Hari ni aku nak cte pasal lain mcm sikit. Sekali lagi aku ulang cite aku ni lain mcm sikit.

Jap jap jap..jgn close dulu...
no no no takde cerita cerita mistik de
gile! ingt aku berani sgt nak cte bende2 mistik ni.

ermmmmm ni cte lain mcm sikit (hamek 3 kali lain mcm sikit)
Tergerak hati untuk share kesah ni lepas baca LadyVerde punya blog huhuhu.
Ok sapa tak kenal LadyVerde blog kan..hehehe

Ok lets start ..
(ermm cemana ek nak mula..eh gediks xtahu mula lak dia)

Aku dah kawen 2tahun +++
1 Mei 2009 aku nikahi mu dengan bismillah
Till now kami belum dikurniakan zuriat
Soalan soalan puaka nasihat membina nasihat yg tak guna kata-kata yang menjahanam pun seusialah dgn perkahwinan kami dihadapi dengan jiwa yg kental.
Kami boleh kira berapa org yg bg nasihat berguna tanpa kata2 sinis.

Memang perit nak hadapi dunia perkahwinan tanpa anak ni wei.
Bukan keja mudah tak semudah keje kawen.
Kadang2 kami rasa kami selesa berdua tp org tak rasa mcm tu.
Org tak senang tgk kami mcm ni.
Bila org tak senang tgk kami mcm mereka push kami.
Lantas kami pun push diri kami.
(kami refer to aku + Nuar)

Seawal 7 bulan perkahwinan aku dah buat treatment.
Bayangkan panic tak panic nye aku.
Org nampak aku rilek jekan.
Siap perli siap mengata siap keji aku "ko tulah tak berusaha"
Pedih+Sedih kami dengar.

1st Treatment.
7 bulan perkahwinan di Al-Zahrah, Bangi.
Berjumpa dengan Doc Noraini.
Doc yang sungguh sweet yg very gentle i liokee!
Mula2 dia kaji background family kami habis semua dia tanya.
Sampaikan penat kami fikir sejarah family kami.
Lepas tu Doc Noraini check keputihan, period, ultrasound rahim, buat pap smear, kematangan telur, kedudukan rahim, saiz telur, bilangan telur dan check out utk husbie sperm counting.

Overall result kami perfect! Perfect to have our own baby.

3 kali aku buat treatment yang sama. Aku start Dec 2009 - Mac 2010.
Last day tu aku give up.
Aku ingat lagi keadaan aku masa tu.

Pagi2 aku bangun pagi. Doc bg bekas suruh wee wee dlm tu.
Then aku wee wee. Bwk bekas tu jmpe Doc Noraini.
Result -ve.
Doc Noraini ckp takpe Puan Norleen belum ada rezeki.
Next appointment u ambil clomid tambah dos lg.
Dos clomid yg perlu aku ambil bertambah dan aku dah ambil 2 kali circle of period.
Aku refused nak ambil lagi sbb ada side effect kalu ambil lebih.
Tapi aku takdelah bagi tahu doc Noraini mcm tu. Mcm lah pandai sgt budak ni nnt doc ckp kan. Ni aku tahu aku penah baca dan ade kwn bg tahu aku.

Aku kua bilik Doc Noraini dengan perasaan yg memcm.
Mcm2 aku pikir kan.
Antaranya apa lg ikhtiar yg ada?

Aku tunggu Nuar kt bangku depan tu.
Air mata aku jatuh satu satu. Aku cuba bertahan tak nanggis.
Tp nanggis juga.
Aku nmpk je Nuar (nuar amik keta dr paking) zassss aku nanggis dlm keta.
Nanggis je tak henti-henti.
Terus Nuar bawak aku g shopping.
Terus aku OK.

2nd Treatment.
Bulan April 2010
Aku nekad beli set Biodex
Setelah aku kaji aku tanya org
Aku called dealer
Aku google
Aku beli
RM900 tak silap aku time tu.
Beli set ppuan lelaki.
Settle.
3 bulan aku mkn.
Result -ve juga.

Yg berkesannya aku makan Biodex ni tahu apa...
Kulit aku licin. Badan rasa sedap. Pipi aku mulus tulus suci je.
Gitewwww.

Lepas tu bila org cadangkan aku mkn benda ni aku diam je.
Aku tak cite pun aku makan Biodex.
Sebelum aku ambil Biodex ni ade lah org ni dia syor syor aku ambil.
Aku ckp aku tak nak ambil Biodex ni... sebab aku cuak sikit ubat2 mcm ni.
Lepas tu memacam lak org tu ckp aku.
Sudahnya lepas aku beli Set Biodex ni aku amik gamba send kt dia bg dia puas hati.

Bg aku terpulang pada hormon memasing.
Mungkin Biodex tak sesuai ng hormon aku.

sadness+nanggis lg dibuatnya

3rd Treatment .
Bulan 7
Aku tak give up untuk usaha selagi boleh dapatkan zuriat.
Never give up never surrender gitewww.
Aku google punya google
Buah Zuriat a.k.a buah adam dan hawa.
Rezeki ada akak office nak g umrah masa tu
Aku tak ckp pun sbb dlm google tu ckp "kalu boleh jgn kite yg luahkan biar org offer atau org lain yg pesan" gitewwww.
Akak tu beli siap2 tuk aku ng 3 couple lg yg takde anak kt opis aku.
so dia beli 8 biji.

Tiap2 malam aku rebus sperti panduan.
Kebetulan pulak time tu bulan puasa
So memang consistent aku buat.
Consistent satu hal.
Time tu aku cukup cukup jaga makan aku sbb bulan pose kan.
Aku mkn betul2 seperti nutrisi org mengandung.
Gitewwww... Ais langsung aku tak minum.
Air suam sahaja.
Nuar pun sama. Cukup jaga makan.
No fast food.
Solat teraweh Alhamdulillah penuh cuma ujung2 tu je tak.

Alhamdulillah aku pregnant .
Minggu ke 6 detect aku pregnant.
Tp tak lama Allah bg kami happy 2 minggu lepas tu Allah ambil balik happy kami.

Tu kesah sedih.

4rd Treatment.

ermmmmm sedih lah.

eh sedih nanggis pulak.

nnt aku sambung lagi.

Aku cerita ini sekadar panduan buat kawan kawan yang seangkatan aku. Kawan kawan yang sedang hebat try to conceive. Kawan kawan sebenarnya kita nilah umat paling bertuah di duga mcm ni. Kawan kawan memang hebat. So never give up OK. Be strong. Nnt aku share lagi pengalaman dan treatment2 aku .. kalu aku rajin aku letak no. contact siap2 untuk each treatment beserta gamba dan nama ubat. Okay aku budget aku doctor pakar sakit puan. Bila aku budget aku doctor pakar sakit puan aku menjadi hemosi dan hemo hemo apabila melihat kawan kawan yang begitu senang mendapat zuriat treat anak secara "lebih kurang". Cukup aku bosan melihat perkara itu. Cth : melepaskan anak turun dari kereta ketika di parking kereta. Ye! memang anak ko pandai jalan. tak jatuh. huih! malas nak ckplah.



Thursday, December 8, 2011

Celebrity twins babies :)

Celine Dion...my heart will go on and on...

Angelina Jolie and Brad Pitt

Puff Daddy!

Julia's Babies! 

Alahaiiiiiii.....ermmmmm Abe Ricky i.... 
 Sarah Jessica Parker and Matthew Broderick 

and my kakak angkat terangkat JLO.


Kaedah IVF ...

Malaysia hartis pula  
My sweet lovely dovey Sazzy Falak 
Aleeya
dannnn kak ziana kite

Tetiba aku jumpa pasal dia ni.
Sapa ni Nadya Suleaman?? bukan double bukan triplet tp octuplets 

Anak dia memula melahirkan 6 bayi kembar  beberapa tahun lepas tu 8 bayi kembar.
14 uolllsssss anak dia.
Kaedah IVF...pheeeeeuuuu...
Nadya Suleman Octuplets..
Ok thanks to mr. google gambar ni semua aku cilok dr sana. Pasal Nadya uolls boleh google sendri baca kesah dia yang agak pelik tu. Apa apa pun aku nak tepek satu gambar ni...yg aku suka bangat!
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
SOOOOOOO SWEEETTTT i suke sgt depa berdua ni.

Ok bye!

Monday, November 28, 2011

Sukand's Food, Port Dickson

Hehehehe tajuk skima, jgn lupa kata kunci tu.
Sukand's Food ini terletak di pekan PD. Betul2 depan round da bout Pekan PD dan berhampiran Ice Room. Nama kata mcm kedai makan cina kan. Tp 100% melayu. Specialist dia nasi ayam. Segala jenis nasi ayam hado di sini.  


fil dan mil..layan nasi ayam dan bubur nasi ayam.



 Laksa baba nyonya pun hado.
 Nasi ayam black pepper

 Aku makan nasi ayam grill .
Tengah lapar ni..

Ok so sesapa ke PD boleh lah lunch di sini. Bersih dan nice place. Aku tak berani nak syor kan di kedai makan tepi2 pantai nun sbb ermmmm punca air diragui ekekekeek..

Saturday, November 12, 2011

Hj. Sharin Low Restauran, Sungai Merab Bangi.


Kong Po Chicken Rice


Kam Heong Chicken Rice

Salted Egg Kwai Tau MeOw

Nyummmmmehhh....... 


Muka depan kedai tersebut.

Sumpah sedap!
(tulis laju2 si suami merengek nak makan bihun plak)

Friday, April 15, 2011

Al-fatihah.......

Buat Baby Raqeeb, 5bulan
Meninggal dunia akibat tersedak susu.
Lokasi: Rumah pengasuh Presint 9G, Putrajaya.
Waktu meninggal: 5.15pm, 14 April 2011

Penantian 2 tahun setelah bergelar suami isteri untuk dikurniakan zuriat. Doa mereka termakbul apabila dikurniakan zuriat yg comel,mesra,kuat senyum dan yang penting sihat..Baby Raqeeb. Sekarang segala-galanya telah hancur lebur dek kerana manusia yang tidak menitik beratkan penjagaan bayi.

Wahai ibu ibu bapak bapak diluar sana plz plz kalau susu kan anak tu plz lah pangku anak tu. Jgn beri sambil dia terbaring. Sebab kita tak keupayaan bby kita untuk menelan susu itu samada too fast or too slow. Jadi pangku lah bayi itu dan pegang botol susu agak2 budak 5bulan dah pandai pegang botol susu kah??? (emosi sedikit ayat ini)Jd gunakan akal untuk menjaga anak.

Semalam di dalam lift ketika pintu lift hampir tutup terdengar suara bdk ppuan jap TUNGGU!! tetiba terpacul seorang bdk ppuan berlari sambil membawa adik nya yg berusia 2bulan si kakak berusia 8thn...demmmm mana pergi akal mak bapak dia ni.. biakan budak berusia 8thn (saiz badan sederhana) bawak adik sambil berlari...terkulai2 kepala bdk tu..dengan beg sekolah si kakak yg berat 5kg tuh,botol air ditangan,plastik makanan lagi...Si kakak memang tak larat bawak siap mencangkung tunggu lift berlabuh di aras rumah mereka. Kesian..... org dlm lift semua terperanjat termasuk aku yg offer diri untuk dukung bayi 2bln tu. Hilang akal barang kali si ibu dan ayah ini. Buatnye si kakak lari lari pehtu jatuh..fikirlah apa jd kt si adik berusia 2bln tuh.. Kompom mak ayah dia marah si kakak kannnn.



Parents plz jd lah parents yg tinggi IQ. Biarlah belajar setakat UPSR tp tang anak tu learn from expert lah.. Ok fine aku tak de anak lg..mungkin korang nak ckp "ckp pandailah!" Yeps! i admit Tp aku berjanji kt diri aku untuk jaga anak penuh tekun dan berhati2..dan byk membaca..byk belajar dr akak ng akak ipar aku.

Miss Donut



Ingat tak n3 pasal Donut ini huhuhu...
Ok now dah tak menyesal lg after tgk youtube nu hehehe....



Korea product patutlah cute cute aje...

Tuesday, April 5, 2011

Selamat Tinggal- dina feat zizan



Sedih videyo ni tp bila tang zizan tu rasa nak gelak je....
(owhhh so sweet dpt voice bbm dr Nuar bru ni...ingat dia ckp i lebiu sat lg dia ejek zizan BOLOS SAJA DIRI ITU)....

Cameron (again and again)

Ini merupakan kali ke 5 aku ke CH. Adakah aku nak jd tourist guard di sini kpd my fmily? Kali ini aku pergi bawak my fil pulak. Kecuali my biras Yong. Dia ada kelas. So she cant make it. Letih nak cerita sbb aktivitinyer sama je setiap kali pergi .. tiada aktiviti di kolam renang ataupun di taman tema hanya beli sayur-sayuran dan pearl corn di akhiri dengan pening kepala apabila boot kereta penuh tak muat letak barang hahaha :)


Me, Fira (my biras), Sara and Shila(my sil)

Abg Zul (my bil) ckp gamba ni mcm kt Nepal :)
Sara yang malam tu moody sedikit apabila tak mahu tidur kerana nak tunggu jam 12mlm tgk opah and tok wan potong kek birthday ..
Wah! Camelia kemain suka dpt mkn kek


Ok time to play..apabila perut kenyang dia buat hal dengan bermain2 kek itu..

Balik dari CH aku tido semalam dirumah mak mer. Byklah masa terluang aku dgn Camelia. Aku noticed yg Camelia suka berkawan dengan aku. Tak tahu apasal. Mungkin dlm 3 3 orang ni aku paling lembut dan ikot je kemahuan dia kot hehehe... pada suatu petang yg sunyi apabila semua org bermain2 dengan Sara .. Camelia dtg pada ku dan melontar kan beberapa soalan yang tak bisa aku jwp.. Aku heran budak umur 5thn boleh berfikir mcm org dewasa. Tp yg paling lawak adalah :-

Ya : Aunty sotty (sweety) rasa Abg Aiman tu jatuh cinta ke hanya kawan je dgn ya?
Aku : (tahan gelak) ermmmm kawan je kot
Ya : Ok kalau kawan kenapa dia bg Ya sorang je cincin?
Aku : Sbb dia malu nak bagi bdk lain... Emsem ke abg aiman tu?
Ya : Emsemmm 
Aku : Mcm sapa?? 
Ya : Ermmmm mcm Galang.
Aku : Mama Abg Aiman tu keja apa?
Ya : Dia tak panggil Mama dia panggil Ibu.. Ibu dia keja kt Hosp.
Aku : Doctor kot..nnt boleh lah Ya repair gigi Ya kt ibu abg Aiman
Ya : (Gelak besar) Aunty sotty ni..

Haih! budak zaman sekarang... pandai sungguh... pengaruh tv semua ni.
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
(",)
love dis picture


Really enjoy my holiday but still CH remain me of someone that i can forget forever and ever.
Miss you wan. Every single step i take at CH remain me to her. Rindu arwah wan sgt sgt!







Wednesday, March 30, 2011

Shaolin Boy

Ini lencai sudah tarak rambut lorrr....
Atok dia sudah toreh rambut dia dek kerna dia mengalami gegatal rambut dan kalau dia boleh ckp mungkin dia akan ckp "i rimas dengan rambut i ni taw"

So this is my nu look.....
Ok ke?
Hurmmmm ok lah kannn....thank you atok kasi cut my hair ...


xoxo
miss you like crazee Syamyll Illan 


Monday, March 28, 2011

Masakan Hari Isnin

Salam.. Harini rajin sikit untuk memasak ;) 
Masak ikan yg dibekalkan oleh Mak cik Nuar semalam.

4jenis. Ikan sepat+ikan sembilang sambal, ayam goreng rempah,sayur campur dan ikan masin made in opah Nuar crib ekekeke. Actually aku nk bwk ke rumah Fira, derang tak balik kampung so tak merasa mkn ikan fresh ni..jd aku pun memasak memasak dan tapau ke rumah derang di Bangi.
Sian Sara mcm moody je sbb seseme dan batuk.. gambar senyum dia dlm hp Nuar ini time dia dah letih senyum kot.
Abes cte Gemilang kami balik....sian Saif isek kene blasah je...

Thursday, March 24, 2011

Menyesal beli Donut baik beli Bun



Ni leh jd sebab kene marah pagi2 apabila si isteri dok sibuk lipat lipat ke dalam donut. Ingat menyenangkan tp bertambah susah rasanye ni. RM7 ish!!

Thursday, March 17, 2011

Renjis Mempelai on Harmoni mag!!



Harmoni front cover by Mizz Nina
Keluaran 15 Mac 2011

CEKEDOTTTT YAWWWW!!!

Monday, March 14, 2011

Sickness Monday

Hari ni aku ng Nuar EL..yeps EL sgt tidak bagus tp nak buat mcm mana apabila kami bedua demam dan terkena food poisining..

Dah siap2 dah nak g keje tp bile dah amazing race ke toilet badan dah lemah terus tido sampai kol 1 after solat kami g cari makan dan refreshkan mata hehehe.. 



Our brunch at AP seksyen 9 Bangi.
Lele penyet, ayam penyet dan pucuk ubi masak lomak..nyummmeh!!!!
                                                        
Hiburan minggu ini.
Thumbs up to KRU!

Minum petang hot chocolate dan coffee...





Wednesday, March 2, 2011

Aku kena tipu daaaa....

Tadi masa kt office sedang aku menunggu kertas-kertas kerja aku siap di print sempat lagi aku melawat si sahabat aku yg duduk sebelah printer tu. Time tu dengan seronok dan penuh aksi nyer dia bercerita dengan sahabat lg sorang tu. Aku yg masih terpacak disitu sekali sekali sahabat yg sedang bercerita pandang2 aku menunjukkan dia nak cerita kat aku sekali. Makin lama aku makin rapat kt dia. Punyalah best cerita yg dia ceritakan tu.

Yelah kesah rumah tangga orang kan macam best je nak dengar (huhuhu). Dalam hati aku berkata "makkkk aiiii giler dasyat minah ni buat mcm tu kat husband dia" Dalam kisah sahabat aku ni isteri orang tu adalah seorang artis. Aku tanye sahabat aku tu artis tu sapa? Dia jawap "ntah sapa ntah saya lupa nama dia artis baru" aku pun berkatalah oooooooo.. Tp td dia cerita peristiwa tu dah dah 8thn berlalu..kalu dah 8thn tak kan lah artis baru kan..

Cerita dia mcm ni: Perempuan ni kena rogol ng lelaki ni. Lelaki ni jahat giler. Ppuan ni pulak baek giler. One day ayah lelaki meninggal dunia. Time kt kubur mak dia soh dia baca Yassin tp dia tak baca dia menanggis je..dia ckp kat mak dia tak boleh baca. Start dari pada hari tu lah dia berubah jd baik. Ppuan yg di rogol ni pulak jadi jahat. One day..lelaki ni terbaca majalah..tgk ppuan ni dah jd hartis. Lelaki ni pun soh lah mak dia amik ppuan ni jd duta produk kecantik mak. Hartis ppuan ni setuju. Dipendekkan cerita llaki dan ppuan ni berkahwen. But ppuan ni still tak tahu yg lelaki ni lah penah rogol dia. Sehinggalah anak derang dah berusia 6thn barulah segala2nya terurai. Apabila si anak rimas dgn jambang papanyer time papanyer kiss dia dan soh papanyer mencukur jambang santa clous nye tu (yelahlah kan selalu org kuat agamakan simpan jambang). Balik je isteri dia rekod album husband dia buat "tadaaaaa" isteri dia terus rasa tak sedap sbb baru nmpk parut di dagu suaminye itu. Dipendekkan cerita isteri dia dah kaji dah dah selidik dah sah lah itulah lelaki yg rogol dia dulu.

Isteri dia start buat perangai. Mcm2 dia buat. Mcm2lah susah aku nak cerita kt blog aku yg suci ni (hahahahaha gelak syaiton nirojim). Dipendekkan cerita lelaki ni masih sabar dengan sikap si isteri sangat bersabar. Isteri dia mcm mintak di divorcekan tp lelaki tu tak nak. Sbb lelaki tu tahu isteri dia buat perangai mcm ni just nak bagi lelaki tu bengang dan lelaki tu admit tu silap dia satu ketika dulu dats y dia mengahwini ppuan tu. One day ppuan ni pergi sekolah anak dia (bukan nak jumpa anak tp tunggu husband dia) dia ckp "esok aku tunggu ko kt mahkamah" lelaki ni baek je..dia siap arah kan anak dia "alisya salam mama" tetapi ppuan ni sentap tgn dia time anak dia kiss tgn dia. Lepas tu dia bla. Ank ni dah dalam kereta tp tak puas lepaskan rindu kt mamanyer terus keluar dari kereta dan berlari ke arah kereta mama..si mama jahanam ni dgn perasan marah me-rivess kereta nye dgn laju..BAMMMMMMM..terlanggar anaknye. Dia pun menangis time nilah husband dia tak leh tahan lagi dah. Dia cakap INI BUKAN ANAK KO. Dipendekkan cerita ppuan ni kena tangkap dengan bf dia atas tuduhan apa ntah lupa derang kena tangkap ketika nak p bercuti bersama bf dia ckp "jomlah g bercuti..ubati hati u yg sedih tu lepas ank u mati". Last2 ppuan ni minta maaf kt husband dia..dia cari husband dia kt kubur ank dia. Tetapi husband dia ckp "Aku divorcekan ko talak 3 aku tak penah ada isteri mcm ko..sejahat jahat org berubah jadi sebaik-baik orang tp ko sebaik-baik org berubah jd sejahat-jahat org" sambil pegang batu nisan anak dan berkata "maafkan papa"

Haaaaa trajis kan..mana lah aku tak melayan cerita sahabat aku nih. Last2 aku tanya..sapa org tu awak..artis mana eyhhhh ada anak nama alisya..Kawan awak ke? Iskkkk awk ni norleen saya tgk kat ASTRO PRIMA lah mlm td.

Arghhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh! Aku puaslah dok imagine giler lah ppuan ni buat mcm tu. Mcm dasyat sgt sat lagi cerita tv!





Sedikit preview cerita tu. Zamarul as husband. Ppuan jd isteri tu aku tak tahu nama dia apa.