Saturday, July 17, 2010

My 27th Birthday

Oh finally dapat juga update blog pasal my birthday last week. 10th July 2010. Genaplah 27thn umur saya.
Disambut secara aman dan tenang. Tanpa sebarang suprise party atau terlupa party atau 'oooo tak wish pun birthday aku' hahaha campak jauh2 perasaan kanak2 tu ye.
Bangun pagi Sabtu terus call mak untuk ucapkan terima kasih kerana melahirkan saya. Dulu kecik2 dah puas mak wish kitakan laaa ni dah besar panjang kita pula yg kene return back. Susah payah mak besar kita sampai 27tahun.
Nuar keja half day aritu..tapi dia janji nak balik awal dan soh sy dress up b4 dia balik senang nnt dia balik terus g KL. Sy pun bersiaplah memula Nuar ckp nak g diner tp memandangkan family husband nak dtg mlm tu so cancel..kite g brunch sj lah. Sy follow jer mana2 pun boleh.


Yayyy! Sampai sudah! Kami ke KL Tower untuk branch di KL Revolving Restaurant. I swear b4 i get in perasaan sgt lah cuak+risau+takot bukan pe sy ni ada problem sikit bila naik tempat tinggi telingga cepat jd pekak dan sakit yakmat. So far sakit paling sakit penah sy alami ketika naik turun flight dari tmpt tinggi ke rendah..gila sakit telinga ni. Air mata menitik tak henti2 sapa yg dok sebelah sy time tu mesti rasa serba salah ekekeke :)
Wajah happy! Nuar yang soh buat muka mcm ni.. walaupun telinga dah hampir pekak tp Alhamdulillah telinga tak sakit kepala tak pening. Kali terakhir naik KL Tower sekolah menengah kot... lupa dah.

Nyummylicious!
Serius ketika membalas text text ucapan berbaur 'oit bila nak timbang ank' ishhh! sabaq arrr..

Hehehehe finally lalu KLCC..cepat2 snap nnt terlepas pulak.
Memula sy tak dengar sgt apa org ni ckp rupa2nya dia wish sy happy birthday. Nuar dah request siap siap nyanyikan lagu happy birthday utk sy. Oh! my husband... u r so sweet!

Thanks husband for all this!


Tgk tangan kiteorg berselang2 hehehe self timing katenyer..jd kene cepat cepat posing. hehehe..

Lepas tu kami ke PV. Untuk memilih hadiah. hihihi...best best best.. Sbb Nuar tak kan de nak beli hadiah sy sendiri.. mesti sy yg pilih dia ckp 'lg pueh ati' ekekeke...

1st hadiah.


2nd.. Insyallah yang...

3rd! Suka suka.. suzanne somers!


So far ini yg last ekekeke... Gile happy esoknye g opis terus pakai.

At PV... Birthday Women Enjoy!!
Thanks yang!!

***************************************************************
mmmmmkayy.... kat office lak.
Sudahlah pastilah derang celeb8 ng my twins ni.
Me and airy. Sama tarikh.sama tahun.
10 July 1983 sy lahir lepas sahur dia lahir lepas berbuka. 3 hari b4 raya kiteorg lahir.

Thanks uolls!

The new cake from SR.
Saya dah confius nak bagi2kan kek ni..kakak burberry tu dah tak sabaq dah tu.

US!!

Thursday, July 1, 2010

Happy Birthday Shila!!!

happy birthday to you
happy birthday to you
happy birthday to Shila
happy birthday to you
haaaa ape lg tiup lilin...ekekeke acah je mana ada lilin. kek pun tarak. balik keje lepak2 lu..pehtu teringat dah birthday adik ball kek dah siap on Ahad lg tp tak kan nak mcm tu je kan without makan2 so ape lg masak ala kadar bungkus2 dlm kol 830mlm gituww gerak g UKM. Cantiklah b.day gurl ni pun tgh lepak hostel tak wat pe.. study barangkali. Sebelum masuk UKM singgah petonas lu beli air. Nuar nak minum kopi plak bagai call adik nak minum apa dia plak milo.. jd takkan lah nak bancuh 3 jenis air kan ekekeke jwpan air kotak suda.


Ball cake yang tak siap.
tak smpat oooo nak deco.
weekend aritu agak hectic.
dah mcm pasar borong dah umah mak.
wahal jiran belakang umah yang kenduri.
tp mcm kenduri family sendirilak.

Rancak borak sampai kemek2 tin ni nuar buat. Menu?? ermmm sy masak spaghetti bolognese je. sweet and simple yet yummy! Yummy ker? Hot adalah. My dear husband kononnye nak mkn tmpt tersorok sikit..gelap2 gitu..haaaa memang kiteorg tergigit cili api berkali2lah kan ekekekeke... gelap gelita port tu.

adik redha terima ball kek yg bogel.. terharu dgr kata2 dr adik : terima kasih k.leen and a.mock moge korang dimurahkan rezeki (adakah abah ajar dialog tu hehehe tak bek bek...sbb dialog dia sama ng abah baru sat td abah call time kiteorg kepedasan abah call)


Ok dah yang jum balik. Harus kena kritik dek kawan adik yg lalulalang dek kerna memakai seluar oren :(


xoxo
k.leen

Sunday, June 20, 2010

Movie Marathon

Sebulan 4 kali tgk wayang. Tak tahu pesal nuar dan saya suka sgt tgk wayang lately ni. Memula tgk.


1st movie of the month: Prince of Persia Sands of Time. Best giler ok cite ni. Sy suka cite mcm ni sbb tak terlalu mengarot..ada mengarot sikit lah sbb cemaner nak tahu apa yg terjadi future kan. Mcm poket doremon.. For me category crita yg melampau mengarot is Star Wars, Iron Man.
Sgt lah cute nyer si Jake ni...

My kakak ipar eh silap keh keh keh... Akak dia pun cute..
2nd Movie: Lagenda Budak Setan.
Lakonan mantap Que...yg membolehkan sy benci tgk watak dia.
Cerita ni mcm byk tak logik nyer. Maaf lah ye mengutuk cerita ni..bukan mengutuk tapi beri pandangan. Ok let say ya gurl and boy out there if korang ni penah terlanjur kan then nak bagi tahu bf korang adakah senang korang nak bagi. Silap2 dah kawen pun tak cerita kan peristiwa itam tukan... Tp dlm cerita ni relax je dia p crita kt bf dia yg dia penah telanjur time tu dahlah baru kenal and cerita kt kawasan public and jam jam tu pulak bf dia boleh terima dia. Ish tak logik lah. Lepas tukan..korang jelous tak if bf korang dah tinggal kan korang setahun konon wat researchlah kan sat lg time dia balik dia tak ckp kt ko dia jumpe kawan baek ko dulu peh dah borak2 bagai baru dia tanye ko mana. Eeeeeeeeeee tak leh trima.
Jd rasa nya cerita ni tak sesuai di movie kan better jd slot akasia..keh keh keh. Cerita dia kesah yang panjang. Jd bila yg panjang dipendekkan buat hati panas ja.
Apa-apa pun My FAZURA ada dlm cerita tu.... Eeeeeeeeeeee gila suka ng Fazura. Love the way she talk! laugh! Suka sgt.
3rd Movie : Sex and the City 2. Ok cerita ni sgt best+lawak+18sx+lucu and full of edu. hahaha boleh. Bilik tido di apartment lama Carrie. Nicekan...posisi katil dah sama dah tepi tingkap hehehe..

Will Carrie cheat on Mr Big with Aidan?
huhuhu kalu korang pun ape korang nak buat?
Jumpe ex-bf kt tempat yg sgt jauh dari husband korang...
Sila jawap ye..
a)tegur
b)nyorok
c)buat bodo sudah...

Samantha:Crazee with her jamu (hormone pills menopause kikikiki)
Charlotte : Have two kids and 1 babysitter who are b----- :) ish! tp dia tak fired pun babysitter.
Carrie: Love kids but not for us. Itu motif dia. Just two of us.
Miranda: is a career-minded lawyer. Bijak. Masa kt Abu Dhabi dia ckp Arab daaa...
Last Movie of the month : Toy Story 3. Ade klakar ada sedih. Sedih sbb Andy dah besar. Jadi tak da sapa nak main ng Woody and fwen lg.

Mereka ketika di ermmm lupa nama tempat asuhan tu. Kesian derang kene buli dgn Lotso. Lotso tu jahat.
Finally derang dapat balik rumah Andy tp Andy tetap akan masuk U dan tinggalkan derang di rumah Bonnie.

Ok dah penat dah bercerita pasal movie yg my husband and i p nonton.

last but not least

*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*

Ok enuf Jake! I dah kawen taw. Tolonglah jgn mcm ni. Nuar lg emsem dari u Jake!

Thursday, June 17, 2010

Tetamu Istimewa!!!

Venue : Home sweet home Putrajaya
Date : 12 -13 June 2010


Kami dah ada anak!!!! Dang!! Acah mak enon.. ekekekeke memang pakat kene kutuk lah kan bila preggy tak story mory dlm blog terus2 ada anak je kan... Belum ada rezeki...itu jwpan nyer.

Nak taw siapa tetamu istimewa kami minggu ni..jeng jeng jeng Shamyll Illan in da house. Yeps! Shamyll my kazen punya son.. Mama & Papa nyer nak ada "me" time or "us" time katenyer ngeh ngeh ngeh...suka ati uolls lah.


Pagi Sabtu dtglah lil Shamyll ni kerumah kami.. Start dari saat itu my husband and i 24hours ngadap Shamyll. Memang tak jejak dapur lah kan.. Mlm tu apa lg Dominos sudah..

Tp takdalah kekok sgt jg bebey ni..sebek lah Shamyll ni tak meragam tak nanggis2 yg jenis none stop tu.. dia nanggis time nak susu je or time dia nak tido tapi tak leh lelap mata tu sbb rumah mummy nyer bising sikit bunye keta maklumlah umah tepi hgway gitulah sabar ye Shamyll nnt soh paksu beli umah tepi sungai ye kekekeke... Yes! Berjaya groomkan Shamyll..Ok fine Shamyll dah boring bergambar lah mummy. Napa mummy tak ambil gamba?? ohhhh tidak Shamyll kau harus mengerti betapa naz ahmad nya rambut mummy ni.. berbaju tido smpei tgh hari..tidak2..

Now i knw...why my sister and my fwen kalau kt umah tu dia ambil gamba anak dia je..hahaha mesti korang pun mcm sy kan..sampai nak sikat rambut pun tak dann... sumtime kt blog korang tertepek picture yg nampak kepala lutut itu confrim tak dan mandi pakai bju kelawar je lg kekekeke...

Tak sempat nak letak kan alas tilam napkin pun boleh lah kan.
Rabbit smile ;pDo you see my dimple?

Mlm tu lucky dia boleh tido
Nuar tgk bola pun dlm keadaan senyap sunyi volume tv paling slow.
Thanks paksu.
My Bedtime Bear Shamyll yg berwarna pink. Terima jelah eh Comyll (comel+Shamyll)
Mlm tu dia bangun 3 kali kol 3am,5am dan 7am... Lucky paksu pun bangun sekali temankan mummy wat susu. Sy tanya nuar esok dah ada anak kita gilir2 tau bangun wat susu anak. Taw ape nuar jawap: Eh! pe pulak esok BF jelah.... Ishhhh! Sabojelah... wife dia ni dah lah penakot bangun sorang2...


On Sunday morning tu Shamyll bangun dlm kol 10am mcm tulah lepas last dia bangun kol 7am tu.. Bangun dalam keadaan senyum means dia puas tido and terus berborak ng Paksu and terus tgk bola walaupun masam2 sikit lah bau nyer :) u r so sweet.
Tido lg... Lepas lunch tido balik... Bg dia tido puas2 sbb pehni nak bawak dia jalan2. Paksu pun amik peluang tido sekali.

Shamyll @ Alamanda


Yeah! Shamyll wat 'pojek'...huh! tak penah2 masuk tmpt grooming baby tu hari ini kami masuk ye... Agak kekok. Mengelabah pun ada. Sbb tak da air panas.. takot dia menjerit bila kene air sejuk.Fuhh! Sebaik tak menjerit..mcm happy je tgk muka dia. Means dia OK dengan suhu air tu..


Actually kiteorg g Alamanda untuk beli high chair utk Deeja. High chair tu tgh promosi skarang. Dari RM399 ke RM239
Best kan. Jd apalagi cecepatlah k.long bank in soh p beli.
Memang betul eh..laris betul High Chair tu tinggal 4 kotak je..
Dan...tibalah masanya untuk hantar Shamyll balik..memula nak jalan lg nak bawak dia g Ikea..tp stock susu readymade dah abes. Jd terpaksa anta dia pulang terus. Sedih sgt time tu. Terasa betul ketiadaan dia bak kata nuar 'ni yg malas ni jg ank org ni mesti teringat2 bila balik umah' as for me...uhhhh sonyap jolah...tak tahu nak balas apo..sobab den pun ghoso camtu hahahaha.

Yeay!! Untuk mengubat kelukaan dihati nuar bawak g mkn meatball di Ikea! Yummy giler ok. Ish memang kene repeat p sana ni. Dia punye gravy tu sgt sedap.
Kami tak shopping pun kt sana memang ke sana semata2 nak mkn meatball ikea ni...kikiki Lg pun org ramai sgt. Memang satu kebencian untuk shopping dikala ramai org ni.
Yaaaa rite! saya sudah gemuk 48kg OK. lalalalalala suka nyer. Tgklah dah makan meatball makan pulak chicken wings...haih!


BORDERS!! Ada sale katanye kt BORDERS. I got new hobby now.. hik hik hik nak tahu apa?
Clue:BORDERS,MPH,Popular :)
till then
tata
mummy love syamyll illan

My Kazen dah kawen!

Date : 15 Jun 2010
Venue : Serting, N9

Within 15 hari kursus tu.. Sy sempat balik. Yelah watpe stay sana if makan tak disediakan on weekend kan. Jadi ramai yang balik. Sanggup tu balik naik bus. Lantaklah belasah je naik bas wpun tak biasa dgn kawasan kt situ tp ape susah ada mulut tanya jelah org kan. Sebek ada bus bas kol 6ptg ke KL pada Jumaat tu jd sy pun balik lah... Nuar wait kt hentian Serdang. Ilang windu kite wak..keh keh.

Saya balik tak bagi tahu family yg lain. Siap2 dah sms pengantin ckp sorry tak dpt attend wedding dia. Yelah kazen sy ni sebaya saya then dia ni dok Kajang kiranye sy lah org tgh antara bakal husband dia ni dgn family sy yang lain. Ape2 hal derang tanye kt sana. Yang pelik nyer bukan dia yg sedih tp husband dia pulak yg kata tak best aku tak de..hahaha.. layan kan jelah. Walaupun masa 1st time sy kenalkan dia dgn family saya silap bg tahu nama dia... sy ckp nama dia Yozai wahal nama dia Zairoy hahaha...dah makcik aku panggil dia Yozai mampuih dia tak nyahut..(nada kelantan ok)

Sampai je rumah pengantin my kazen tersenyum tgk sy dan husband dia pulak tergelak besar mcm terperanjat gitu lah. Dan family yg lain pun suprise!! Gapo-gapo jelah.

Emill yang syg sgt kt pak uda dia.... pak uda baru bangun tido masih blurrrr di peluk2nyer.
Deja wif dress bermotifkan musim panas..hehehe.
Emill mat bunga barangkali:)


xoxo
ija